وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

رابطه‌ی پیامبر و فحاشی

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۸ ق.ظ

 

خلاصه: یک داستان در ادامه نقل کردم با سندش که پیامبر لعن کرده ولی فحاشی نکرده، در نتیجه فحاشی با لعن فرق داره و اگر کسی گفته مرگ بر آمریکا لعن هست نه فحاشی  ...

روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله) با عایشه نشسته بود. مردی یهودی عبور کرد و گفت: سام علیکم. حضرت (صلی الله علیه و آله) فرمود: و علیک.

یهودی دیگری آمد و همین کار را کرد تا سه نفر. 

عایشه آشفته شد و گفت: مرگ‏ بر شما ای بوزینه‏ها و خوک‏ها. حضرت (صلی الله علیه و آله) فرمود: اگر فحش به شکل جسمانی درآید، باعث سرافکندگی انسان می‏شود. عایشه گفت: دیدی چه می‏گفتند. حضرت (صلی الله علیه و آله) فرمودند: پاسخ من محترمانه و مناسب بود.

محجّة البیضاء، ج 3، ص 386.

اگر لعن و نفرین یا اعلام انزجار فحاشی بود ، یقینا پیامبر اینکار را انجام نمی‌داد، بارها در قرآن لعن و انزجار گفته شده پس شعارهایی با مفهوم انزجار فحاشی نیست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی