وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

بررسی تحریف‌های 30خرداد96 روحانی

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸ ق.ظ

بعد از واکنش شدید علما به تحریف‌های سخیف حسن روحانی، ایشون امشب واکنشی نشان داد که کاش نمی‌داد چون کار را بدتر کرد، تحلیل در ادامه...

متن کامل سخنان روحانی

حسن روحانی: مباحث توحید، نبوت، امامت و عدل الهی، مسائلی نیست که بخواهیم درباره ‏اینها بگوییم کسی درباره امامت امام بیاید رای بدهد. اصلا بحث رای مطرح نیست؛ بحث علمی، ‏نظری، عقلی و استدلالی است. مساله علمی ارتباطی به رای مردم ندارد.‏

جواب:  منظور شما از علمی بودن چیه؟ کلامی یا فقهی؟ اگر کلامی باشه که حرف شما غلط هست، امامت در چهارچوب یک تئوری نیست...

اگر منظور شما فقهی بودن هست و به حوزه فقه سیاسی ارتباط دارد، که دارد، باز همان بحث تحقق و فعلیت حکومت و رأی مردم مطرح هست، که شما الان منکر شدید!

حسن روحانی: امام(ره) در آخرین نامه ای که به جلسه بازنگری که در اردیبهشت سال 68 بود، ‏راجع به رهبری می گوید من از اول معتقد بودم که برای رهبری شرط مرجعیت لازم نیست، اما ‏دوستان اصرار کردند و این در قانون اساسی آمد.‏

جواب:  بله ولی چرا ناقص نقل می‌کنید؟ امام گفتند : «من از ابتدا معتقد بودم و اصرار داشتم که شرط «مرجعیت» لازم نیست. مجتهد عادل مورد تأیید خبرگان محترم سراسر کشور کفایت مى‏‌کند.» 

    [صحیفه امام، ج‏21، ص: 371]

حسن روحانی: امام در نهایت در نکاتی که در این رابطه می گوید، این مطلب را ‏عنوان می دارد که یک مجتهد عادل که اعضای خبرگانی که منتخب مردم هستند به او رأی بدهند...

جواب:  امام نگفته خبرگان به او رأی بدهند [رأی در ادبیات رایج به معنای انتخاب هست]، اما در بحث ولی فقیه بحث اکتشاف و احراز و معین شدن اوصاف مطرح هست، خودِ امام هم گفتند: «وقتى آنها هم فردى را تعیین کردند تا رهبرى را به عهده بگیرد، قهرى او مورد قبول مردم است».

    [صحیفه امام، ج‏21، ص: 371]


خلاصه به کل فرمایش ایشون نقد هست و شدیدتر از نقدهای قبلی.

الان فرصتش را ندارم

ان شاء الله بعد از تعطیلات فطر کامل می‌کنم...

پیشنهاد می‌کنم به کانال naghd12 در تلگرام برید و فایل آیا مشروعیت حکومت با نظر مردم است را گوش کنید...

پیوند کوتاه همین مطلب جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی