وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

چگونه راستکی دروغ بگوئیم؟ با مثال

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۱۰ ب.ظ

دروغ

سلام

یکی از دغدغه‌های مهم این روزها نحوه‌ی چگونگی انسان نبودن و دروغ گفتن هست، برای اینکه ساده‌تر بتونم این مطلب رو مطرح کنم از یک مثال استفاده می‌کنم ...

یکی از مسئولین اخیراً (۸/شهریور/۹۶) اظهار داشتند که "اخیر به معلمان ما تهمت زدند که در مدارس ترویج بی‌دینی می‌کنند"...

همونطور که می‌بینید، دروغ باید شاخدار باشه تا مخاطب بگه: یارو انقدر چیز نیست که دروغ به این بزرگی بگه، حتماً گفتن داره میگه دیگه...


اما واقعیت اینه که ، ایشون راست، راست به چشم مردم نگاه کردند و دروغ گفتند اونم زنده، چرا که اعتراض مردمی که برای آینده‌ی فرزندانشان نگران هستند، خطاب به معلمین نبود، اعتراض به سندی بود و هست که دولت امضاء کرده بود!!! سندی که معلم هم از دیدنش گریه می‌کرد [خودم سراغ دارم].

چرا فرافکنی می‌کنید!؟

مثال بعدی، ایشون گفتند:  من در همان دوران رقابت‌های انتخاباتی نیز نسبت به آن اعتراض کردم و گفتم از حقوق معلمان نمیگذرم!!!

اما وقتی به فیلم سخنان ایشون مراجعه می‌کنیم می‌بینیم ایشون اونجا گفتند من از توطئه 2030 نمی‌گذرم اینم فیلمش.

این متن هم بخونید بد نیست

به هرحال برای خوب دروغ گفتند دو شرط اساسی لازم هست: 

۱. بی‌شعور فرض کردنِ مخاطب

۲. کنار گذاشتن انسانیت توسط گوینده

الباقی شرایط مثل دقت در لبخند ملیح (زبان بدن) و ... چندان مهم نیست.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی