وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

گزارشی از کتاب لابی اسرائیل در سیاست خارجه آمریکا

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ

سلام؛

امشب قصد دارم گزارش کتاب "the israel lobby and u.s. foreign policy" رو براتون بنویسم، کتابی که حدود 470 صفحه مطلب در خودش جا داده...

نویسندگان این کتاب: John J. Mearsheimer (جان جی. می‌یر شایمر)  و  Stephen M. Walt (استیون ام.ولت) هستند؛

نویسندگان این اثر سعی دارند این فرضیه را که سیاست خارجه‌ی آمریکا به شدت تحت تاثیر اسرائیل هست و انگار فقط در خدمت منافع اونهاست، دلائل زیادی رو مطرح می‌کنند.

یکی از بخشهای جالب کتاب ، فصل دهمش هست که حدود 30 صفحه رو به ایران اختصاص داده، و ایران رو مهمترین و خطرناکترین کشور برای اسرائیل و کشوری که در حال سلطه‌ی جهانی هست معرفی می‌کنند، البته طبق گفته‌ی نویسندگان، ایرانی که از 1979 (انقلاب 1357) شکل گرفته که روابط خوبی با آمریکا ندارد (!).

نویسندگان می‌نویسند: مشکل اصلی ایران با اسرائیل، مشکل حیات اسرائیل هست، ایران هیچگونه حق حیاتی برای اسرائیل قائل نیست.

بعد ماجرای چگونگی شکل دادن جنگ عراق علیه ایران توسط اسرائیل و آمریکا رو مطرح می‌کنه که هدف رو سرگرم کردن ایران بیان میکنند؛ در سال 1993 اسرائیل به آمریکا اخطار می‌دهد: ایران درحال دستیابی به قدرت هسته‌ای هست که برای شما هم خطرناک خواهد بود ...

بعد نویسندگان تاکتیکهای مختلف آمریکا و اسرائیل علیه ایران را یکایک بررسی می‌کنند و نهایتا می‌گویند : هرگونه حمله علیه ایران خسارت جبران ناپذیری برای آمریکا و اسرائیل ببار خواهد آورد، تنها راه مقابله با قدرت ایران حمایت از گروه ریفورمیست (اصلاح‌طلب) می‌باشد تا با برکناری ولایت فقیه مدیریت ایران به دست افرادی داده شود که ایالات متحده و اسرائیل را به خطر نمی‌اندازند [نویسندگان اسم چند نفر و بخشهایی از سخنان این مسئولین را به عنوان مستند مطرح میکنند که بنده مطرح نمی‌کنم]، و در نهایت می‌گویند، مسئولان آمریکا باید هوشیار باشند که از این گروه حمایت صریح نکنند چرا که باعث تقویت گروه تندروهای ایران می‌شود(!).


*نکته: قدر کشور خودمون رو بدونیم، کشوری که با داشتن انقلاب به سلطه‌ی جهانی میرسه، برای خونخوارهایی مثل اسرائیل و آمریکا خطرناک هست، پس به پیشرفتمون (حمایت از مظلوم) ادامه بدیم.

نظر مرتبط با همین پست را در بخش نظرات ارسال کنید.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی