وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

چطور آدم کاملی بشیم؟

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ
سلام؛
یکی از آرزوهای هر آدم اینه که کامل بشه، برای تحقق این آرزو باید برنامه و نقشه‌ای وجود داشته باشه، از اونجائیکه انسان یک موجود فرازمینی هست پس باید برنامه‌ای داشته باشه که باهاش جور دربیاد، این نقشه رو مسلمونها از قرآن و روایات میگیرن...
قرآن و روایات گاهی میگن: «به فلانی نگاه کن چه الگوی خوبیه» گاهی هم میگن: «دیدی فلان قوم یا فلان فرد چیکار کرد» و بعد از گفتن کار اون فرد یا نقدش می‌کنه یا تشویق یا سکوت، سکوت و تشویق در قرآن به یک معناست، یعنی تائید...
توضیحات بیشتر در مورد درک قرآن بماند برای جای خودش
اما اونچیزی که مربوط به این پست میشه؛ وقتی به آدمهای مورد تائید قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم یک زندگی سه‌بُعدی دارند: 
۱. خدامحوری
۲. مردم دوستی
۳. دشمن‌شناسی
انسان کامل کسیه که هر سه ضلع این مثلث رو داشته باشه
اگر یک ضلع نباشه میشه ناقص
به بیان ساده‌تر: یک مسلمون نمی‌تونه بگه من عبادت می‌کنم به سیاست چیکار دارم / نمی‌تونه بگه با مردم خوبم، به عبادت چیکار دارم و...

پس انسان کامل کسی هست که سه ضلعش کامل باشه
سوال دیگه: آیا همه‌ی آدمها می‌تونند کامل باشند؟
جواب: بله ولی درجه‌ی کمالشون فرق داره، یعنی هر سه ضلع رو داره ولی در قوی بودن و ضعیف بودن این 
این وسط نقش معصومین علیهم‌السلام هم خیلی روشنه، ایشون الگو هستند، یعنی در نهایت قوت انسان کامل قرار دارند و به مردم میگن بیائید، دقیقاً مثل فانوس دریایی، نور میده میگه راه اینجاست....


نظرتون رو بگید تا انگیزه‌ی ادامه دادن این نوع مطالب بوجود بیاد.

نظرات  (۱)

۲۹ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۴ یه بنده خدا
سلام 
لطفا برا رسیدن و راهیابی به هر سه ضلع راهکار هایی ارائه بدین.
پاسخ:
سلام
به امید خدا در وبلاگ جدید (انصاف طلب) توضیحاتی را در مورد این پست خواهم گذاشت.
زندگیتان پر نشاط

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی