وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

سلام، چند وقت پیش در مورد سخنان آقای روحانی مطلبی نوشتم [با تیتر خودت هم نقض کن] که امیدوارم خدا از من بگذره...

اگر یادتان باشد ایشان آیه‌ی 56 انفال را خواندن و به مخالفین معامله با آمریکا حمله کردند، بنده هم جوابی که دادم این بود کاش الباقی یا لااقل دو آیه بعد را هم در نظر بگیرد.

اما امروز خدا به من رحم کرد و در خواندن سوره‌ی توبه متوجه‌ام کرد که «ای محمد ائن چی بود تو گفتی؟!!!» 

ماجرا از این قراره که هر بیماری داروی خاص خودش را دارد و همینکه یک نفر سرش درد می‌کرد نمی‌شود فوری داروی سرماخوردگی را داد شاید وضع داخلی‌اش مشکل دارد و ...

در مذاکرات یک طرف داشتیم که هم دشمن ما بود و هست و خواهد بود، و هم عهد شکن هست یعنی عهد شکنی بخشی از شخصیت او هست [این امر، یک اختلال شخصیتی است که در روانشناسی نیز قابل اثبات می‌باشد] و هم مستکبر.

پس بیمار ما سه ویژگی داشته : 1. عهدشکن 2. اهل دشمن  3.سردسته‌ی دشمنان بود؛ 

بنابراین آیات 67 و 68 انفال که به عنوان جواب گفتم داروی اشتباهی برای درمان این افراد می‌باشد، آیاتن انفال درمان برای اهل کتابِ پیمان شکن هست [که دشمنی خود را به عنوان هم‌پیمان اظهار می‌کردند نه به عنوان سردم‌دار].

بر همین اساس برای دشمنانی که علاوه بر دشمنی و عهد شکنی سردمدار نیز هستند باید علاجی دیگر جویا شد، آیاتی که در وصف مشرکان مکه مثل ابوسفیان ، ابوجهل و ... باشد چرا که اینگونه افراد از حین عهد بستن برنامه‌ای برای نقض‌اش هم دارند، البته این بیچاره‌ها هم سعی می‌کردند تابلو نقض نکنند دنبال بهانه بودند ولی اهل نقض بودند اونم فوق‌العاده شدید... 

بنابراین برای پاسخ به اقای روحانی باید از آیاتی استفاده کرد که مناسب احوالات بیمار یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل باشد تا این زمان که مشغول نوشتن متن حاضر هستم، بهترین آیات، ایات 12 و 13 توبه به نظرم آمد.

آیه 12: اگر عهدشکنی کردند و به روش زندگی شما طعنه زدند با سردمداران کفر بجنگید، ایشان هرگز به عهدشان پایبند نیستند، امید است با جنگ دست بردارند [دو نکته 1. از آیات اعتدال شیوه‌ی جنگ را می‌شود فهمید و الزاماً منظور جنگ نظامی نمی‌باشد، 2.با جنگ هم اینها از آزار و عهدشکنی دست بردار نیستند].

آیه 13: آیا از نبرد با افرادی که عهدشکن هستند و قصد دارند رسولتان را بیرون کنند [سبک زندگی شما را تغییر دهند] و همینها جنگ را با شما شروع کرده بودند، می‌ترسید؟! اگر مومن هستید خدا سزاوارتر هست که از او بترسید.


به هرحال راهکار قرآنی در مقابل اینگونه افراد که عهدشکن، سردمدار، دشمن هستند این است که هیچ عهدی را از آنها نپذیریم و با آنها به مبارزه بپردازیم نه مذاکره اگر مومن هستیم....


اگر مشتاق توضیح بیشتر هستید ترجمه‌ی تفسیر المیزان ج۹ص۲۱۲ را مطالعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۴
محمد علی عطاریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی