وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

چرا امام علی سکوت کرد!

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

hgidhvd

چند روز پیش یکی از دوستان خوبم شبهاتی رو از طریق کانال تلگرامی ضد دینی برایم ارسال کرد که احساس کردم به مناسبت ایام رجب بد نیست جواب این متن رو در وبلاگ قرار بدم...


قَالَ فَعَلْتُهَآ إِذاً وَ أَنَاْ مِنَ الضَّآلّینَ* فَفَرَرْتُ مِنکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَوَهَبَ لِى رَبّى حُکْماً وَ جَعَلَنِى مِنَ الْمُرْسَلِینَ (شعراء، 20- 21)

 (موسى) گفت: آن (قتل) را زمانى انجام دادم که از سرگشتگان بودم. و چون از شما ترسیدم از نزد شما گریختم، سپس پروردگارم به من حکمت (و دانش) بخشید و مرا از پیامبران قرار داد.

از امیرالمؤمنین على علیه السلام پرسیدند: چرا بعد از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله حقّ خود را با شمشیر نگرفتید، و چرا همان گونه که با طلحه و زبیر و معاویه جنگ کردید با خلفاى پیش از خود جنگ نکردید؟ حضرت فرمود: گاهى سکوت لازم است. مگر ابراهیم به مردم نفرمود:

من از شما کناره مى‏گیرم: «و اعتزلُکم و ما تَدعون من دون اللّه»  (مریم، 48)

 مگر هارون نفرمود: «انّ القوم استضعَفونى و کادوا یَقتلونَنى» (اعراف، 150)

 مردم مرا به ضعف کشاندند و نزدیک بود مرا بکشند؟

مگر یوسف نفرمود: «ربّ السِجنُ احبّ الىّ» (یوسف،33)

 پروردگارا! زندان براى من بهتر از استجابت تقاضاى آنهاست؟ مگر پیامبر اکرم در غار نرفت و من جاى او نخوابیدم؟ مگر موسى نفرمود: «ففَررتُ منکم لما خِفتکم» همین که ترسیدم فرار کردم، و مگر حضرت لوط علیه السلام در برابر تقاضاى گنهکاران نفرمود: «لو انّ لى بکم قُوّة او آوى الى رُکنٍ شدید» (هود،83)

 اى کاش قدرتى داشتم (تا شما را از این عمل ننگین باز مى‏داشتم) و یا به جایگاه محکم و أمن پناه مى‏بردم (و از شرّ شما درامان بودم). (تفسیر نورالثقلین)


   بنابراین سایر اولیاى خدا نیز گاهى در شرایطى مجبور به سکوت و انزوا مى‏شدند.    



مأخذ:قرائتی، محسن، پرتوى از نور، ص: 213

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی