وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

به وبلاگ انصاف طلب با آدرس ensaftalab.blog.ir کوچیدم

وبلاگ شخصی محمدعلی عطاریه

سلام؛
قوانین این وبلاگ:
من قصد ندارم شما رو قانع کنم، هدفم در وبلاگ ارائه‌ی اطلاعات صحیح هست، همیــن.
از اونجاکه قائل به آزادی بیان هستم، هر کسی هر نظری داره [اگرچه به مذاق برخی خوش نیاد] ولی براش "دلیل" داره می‌تونه توی بخش نظرات همون پست مطرح کنه، در ضمن نظرات نیاز به تائید من نداره، بالاخره نویسنده نظر به شخصیت خودش هم توجه می‌کنه دیگه.
شــعـــار ایــن وبــلاگ
آزادی بیان یعنی "بیان حرفِ با دلیل" اگرچه غلط.

پاسخ به پاسخ رسانه؛ اشتباهت را بپذیر

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۴۶ ب.ظ
سلام؛ در 23شهریور96 رسانه ملی از شبکه‌ی قرآن و شبکه‌ی شما از دو استان متفاوت بصورت همزمان دو برنامه‌ی زنده به نمایش گذاشت که در هر دو یک مداح حضور داشت!...

این ماجرا رو در 24شهریور یکی از دوستان از بنده پرسید منم سریع رفتم سراغ سایت تلوبیون بخش آرشیو هر دو کانال و برنامه‌های حوالی ساعت 21 الی 22 رو بررسی کردم، دیدم بله کاملاً درسته دو پخش زنده از یک مداح در دو استان مختلف!
به کسیکه سوال کرده بود گفتم این حرف درسته و رسانه اشتباه کرده؛ ولی در کمال تعجب دیدم افرادی از اهالی رسانه شروع کردند به ماست‌مالی...
این حق پوشانی، درحالی هست که طبق صریح قرآن[1] و حدیث [2]، یک مسلمان اجازه نداره حق رو بپوشونه یا به اصطلاح ماست‌مالی کنه؛
توجیه رسانه: بر اساس قواعد رسانه ای برنامه های زنده با زیرنویس پخش زنده و ارتباط مستقیم پخش می‌شود. این به معنای زنده بودن مداحی از مشهد نبوده و این موضوع ناشی از بی اطلاعی افرادی است که از قواعد پخش زنده اطلاع ندارند.
جواب به این توجیه: اینهمه پیام بازرگانی، کلیپ و یا ... وسط برنامه‌ی زنده پخش میشه و همون لحظه علامت زنده بودن برنامه کنار زده میشه، یا مثلا یک برنامه‌ای یکساعته مثل عموپورنگ در حال اجرای زنده هست و وسط این اجرا یک انیمیشن نمایش داده می‌شود و علامت ارتباط مستقیم یا پخش زنده از روی آن برنامه برداشته می‌شود، ولی یک برنامه‌ای مثل دعای کمیل که زمان زیادی هم نیاز دارد (حدود 40دقیقه) علامت برنامه گرفته نمی‌شود!
چرا این قواعد را همیشه جاری نمی‌کنید؟! چرا اشتباه خود را با وقاهت تمام به عهده‌ی مردم می‌اندازید!
شرم کنید و آگاه باشید

این اولین اشتباه رسانه نیست، چندی پیش نیز طی پخش یک خبر موشکی عمل نکرد ولی رسانه زحمت کشید با میکس موشک را به اجرا گذاشت!
شلیک فتوشاپی شهاب 3 از شبکه خبر
در زیر نویس صحبتهای رئیس‌جمهور نیز تصرغپف کرده و سخنان ایشون رو وارونه به اطلاع مردم رساند 
و بسیاری از این اتفاقات که بعید می‌دانم اشتباه غیر عمد باشد؛ 
به نظر بنده که چندین سال است در تحلیل و تدریس رسانه مشغولم این عملکر یک نوع شارلاطانیزم رسانه‌ای در راستای بی‌اعتمادی به رسانه‌ی ملی هست.

نصیحت: عزیزان رسانه‌ای حقیقت را بگوئید تا حقیقت‌طلبان از شما نرنجند، اگر کسی اهل حق طلبی نبود که همان بهتر برنجد...


نظر شما چیه؟

پی نوشت:
1. بقره 42
2. پیامبر اکرم ص: قل الحق و لو علی نفسک



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی