اگر سند 2030 را فرا متن بخوانیم
چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۲ ق.ظ
سلام علیکم
ضمن تشکر از حضور شما در وبلاگ و قدردانی بابت نظرات خوبی که درج میکنید، با توجه به گفتگوهای مختلفی که بین مردم در مورد سندجامع آموزشی 2030 میشود مطالبی را با نگاه فرامتنی نوشتم...
مطلب اول: بصورت مستند میشه بحث کرد که متن این سند مشکل داره [که جای بحثش در این پست نیست و ان شاء الله به زودی مینویسم و قرار میدهم].
مطلب دوم: اگر ما فرض رو بر این بذاریم که تمام موارد مطرح شده در سنجد جامع آموزشی 2030 خوب هست به یک دلیل نمیشه به این سند اعتماد کرد و حتی سراغش رفت،
اون یک دلیل: سند جامع آموزشی 2030 پشتوانهای داره که شاخصهی شخصیتیاش خودمحوری (منفعت طلبی) و خود رای بودن هست و اگر کسی دارای این شخصیت بود دیگه به منفعت دیگران فکر نمیکنه ، دقیقا مثل فروشندهای که بسته بندی مرغهای فاسد شده رو عوض میکنه و به خورد مردم میده البته با تخفیف ویژه و ارزان
بنابراین اگر دیدیدم یک همچین روحیهای پشتوانه شده نه تنها حق داریم بلکه عاقلانه هست که به سند شک کنیم...
تصور کنید اگر این فرد یا گروه یا دولت که پشتوانه سند جامع آموزشی 2030 شده، ادعای دشمنی و برنامهی نابودی برای ماهم داشته باشه، اون وقت چی؟ وضع بدتر میشه...
اینها در صورتی بود که مطالب خوب باشد، ولی گفتیم مطالب هم مشکل داره، نه فقط مشکل جنسی، اگر سر رو بالا بیاریم إنقدر به پائین توجه نکنیم و کمی به عقلانیت هم نگاه کنیم متوجه میشیم مشکلاتی در محتوا هست که باعث میشه نشاط موجود در زندگی و بالتبع جامعه یک نشاط حداقلی بشه و بلکه در برخی مراتب نشاط کلاً از بین بره...
حالا بگذریم ، اسنادی از کتب خاطرات کارمندان یونسکو (به زبان اصلی) در مورد اجرای سندهای آموزشی در 25 کشور (حوالی سالهای 1965) در یک کتابخانه که کتابهای مصادرهای داره به دستم رسیده که در اولین فرصت در اختیار شما میذارم، دعا کنید کمی وقت پیدا کنم...
در پایان ، فراموش نکنید، نظرات شما نشون میده که مطالب رو میخونید
متشکرم که تا آخر مطلب همراه بودید
موفق و سرزنده باشید
پیوند کوتاه: yon.ir/bvJ09
۹۶/۰۳/۱۷