چی به اشتراک گذاشتی؟
سلام؛ معمولاً آدمها چیزهایی رو به اشتراک میگذارند که براشون جلب توجه میکنه، و اینکه چطور میشه یک کاری کرد که جلب توجه کنه تا منتشر بشه، هنری هست که نوام چامسکی بهش میگه: هنر تولید رضایت...
یک نمونه براتون بگم: مدتی پیش دیدم که پیامی توسط جتی آدمهای مذهبی دست به دست میشه، با اینکه از سخنرانش اطلاع داشتم با اینحال گوش دادم تا ببینم چاشنی صحبتش چی بوده که این رضایت رو تولید کرده تا دیگران پیامش رو به اشتراک بگذارند؛ تحلیل رو در ادامه قرار دادم.
موضوع صحبت: قدرت نه گفتن هست.
پیام صحبت: به جامعه بگو حق من رو بده.
محور صحبت: خاطره ای با چاشنی طنز.
معمولا اونچیزی که تنور دل رو گرم میکنه محور صحبت هست و اونچیزی که به عنوان خمیر به تنور داغ شده دل (ضمیر ناخودآگاه) میچسبه پیام صحبت هست .
حالا چیزی که باید دقت کنیم :
منظور از حق چیه که ایشون [سخنران] داره داد و قال راه میندازه؟
از سخنان دیگه این سخنران میشه فهمید که منظورشون از حق، برابری حقوق زن و مرد هست؛ یعنی یک کلاهبرداری بزرگ.
حرف ایشون مثل این هست که یک نفر اصرار کنه که با گچ بخواد کیک بپزه و بگه این بی عدالتیه با گچ دیوار بسازیم و با آرد کیک بپزیم هر دو باید از حقوق برابر برخوردار باشند... چون هر دوتاشون شبیه به هم هستند...
فراموش نکنیم، زن و مرد دو صنف از یک جنس هستند؛